wtorek, 8 marca 2011

Śledzenie współrzędnych

Podzielę się dziś z Wami odkryciem, którego (jak to często z odkryciami bywa) dokonałem przez czysty przypadek. Pracując nad pewnym projektem potrzebowałem zmienić jego układ współrzędnych. Zadanie, przyznajcie sami, dosyć proste.. Miałem akurat otwarte Okno Zadań, a więc: szybkie kliknięcie w Bieżący rysunek, następnie Układ Współrzędnych i.. okazało się, że z celnością jest u mnie kiepsko. Kliknąłem o jeden rząd za nisko i nie udało mi się wykonać zmiany układu współrzędnych, zamiast tego uruchomiłem nieznajome, brzmiące trochę niepokojąco narzędzie Śledź współrzędne...



Śledzenie współrzędnych wygląda niepozornie, lecz może być pomocne w wielu sytuacjach. Narzędzie pozwala na bieżąco śledzić (wyświetlać) położenie kursora w różnych (nawet kilku na raz) układach współrzędnych. Np możemy jednocześnie  wyświetlić współrzędne punktu w układach 1965, 1992 i 2000. Możecie je wykorzystac przy przeliczaniu współrzędnych, lub podczas pracy na odnośnikach zapisanych w różnych układach. Śledzenie może się Wam przydać także przy rysowaniu (np. zwykłej linii) Możecie rysować wykorzystując układ współrzędnych bieżącego rysunku, rysunku podłączonego lub inny dowolny.


Istnieją dwa (co najmniej) sposoby na włączenie Śledzenia: pierwszy opisany już wcześniej - dla tych którym tak jak mi trzęsą się ręceJ  oraz drugi (szybszy i łatwiejszy) wpisanie w linii poleceń MAPTRACKCS. Zwróćcie uwagę na dokładne przepisanie polecenia, sam często zapominam o przedostatnim C..
Pamiętajcie,  Śledzenie współrzędnych działa jedynie gdy do rysunku przypisany jest układ współrzędnych.

Do napisania!!
pp


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz